رفع حسودی با ای اف تی

حسادت چیه و چه زمانی اتفاق می افته؟ زمانی که یک فرد فکر میکنه چیزهایی که داره کمتر از لیاقشه و یا چیزهایی که دیگران دارن بیشتر از لیاقتشونه، دچار احساس حسادت میشه و هم در حوزه مسائل مادی و غیر مادی میتونه اتفاق بیفته.

از اونجایی که حسادت یک صفت مذموم و زشت به حساب میاد، کسی دوست نداره که دیگران متوجه حسادتش بشن و برای همین سعی میکنه این احساس رو مخفی نگه داره.

دوست عزیزی تو جلسه کوچینگ شخصی تکنیک ای اف تی میگه خانم شفیعی این احساس حسادت پدر منو و اطرافیانم رو دراورده، تو رو خدا بگو چیکار کنم که دیگه حسودی نکنم؟  اولین و مهمترین نکته ای که هر شخصی باید بدونه اینه که حسادت امری طبیعی است و برای همه اتفاق می افته ،

پس بهتره با خودمان صادق باشیم و قبول کنیم که گاهی اوقات در برابر داشته ها و موفقیت های دیگران کمی آشفته و بهم ریخته میشیم.

این اگاهی ها کمک میکنه که دچار احساسات منفی ناشی از حسادت همچون عذاب وجدان، احساس گناه، سرزنش و … نشیم و اوضاع رو از اینی که هست خرابتر نکنیم. لازمه بدونید که آشفتگی ناشی از احساس حسادت تنها زمانی آسیب زننده است که از حد تعادل بگذره اما اگه تبدیل به انگیزه برای رسیدن به اهداف ها و خواسته ها بشه نه تنها آسیب زننده نیست بلکه میتونه رشد دهنده هم باشه و از این بابت من خودم ادم کاملا حسودی ام چون موفقیت های دیگران بهم انگیزه میدن که حرکت کنم و به تک تک هدف هام برسم.

در مرحله دوم بعد از اینکه اگاه شدید که حسادت نه تنها بد نیست بلکه خوب هم هست خواه نا خواه شدن احساسات بدی که نسبت به خودتون دارید کاسته میشه و با دید متعادل تری به خودتون نگاه میکنید و حالا وقتشه که به کمک تکنیک ای اف تی بریم سراغ احساسات حسادت و این احساس رو تو وجودمون متعادل کنیم .

روی نقطه کاراته ضربه می زنیم :

  • با وجود اینکه ادم حسودی هستم و برای همین خودم رو دوست ندارم اما دلم میخواد این مسئله رو حل و فصل کنم.
  • با وجود اینکه اصلا دوست ندارم به بقیه حسادت کنم اما همیشه در حال حسادت هستم و این موضوع منو خیلی آزار میده و خیلی دوست دارم بتونم به این حس حسادت غللبه کنم اما خودم رو می پذیرم

فرق سر: من ادم حسودی ام

ابتدای ابرو: هیچ کسی از دست من در امان نیست

انتهای ابرو: من ادم خوبی نیستم

زیر چشم: همش دارم به بقیه حسادت میکنم

زیر بینی: من ادم دو رویی ام

زیر لب: تو ظاهر باهاشون خوبم

ترقوه: اما تو باطن از موفقیت هاشون نه تنها خوشحال نمیشم

زیر بغل: بلکه ناراحتم میشم

فرق سر: خیلی اذیتم

ابتدای ابرو: همش دارم به خودم بد و بیراه میگم

انتهای ابرو: تا کی میخوام این شکلی زندگی کنم

زیر چشم: اخه این چه مرضی که من دارم

زیر بینی: اینطوری ادامه بدم

زیر لب: دیگه هیچ کسی برام نمیمونه

ترقوه: این حس عمیق و شدید حسادت

زیر بغل: این احساس غم و غصه

فرق سر: تمام احساسات بدی که تو وجودمه رو میخوام رها کنم

ابتدای ابرو: تمام نارضایتی که خودم و دیگران ازم دارن رو میخوام رها کنم

انتهای ابرو: همه احساسات منفی رو میخام رها کنم

زیر چشم: میخوام اروم باشم

زیر بینی: میخوام ریشه این احساس رو پیدا کنم و

زیر لب: میخوام این مسیله رو حل کنم

ترقوه: میخوام سرزنش کردن خودمو رها کنم

زیر بغل: میخوام سرکوفت زدن به خودم رو رها کنم.

در مورد مراجع عزیزمون بعد از اینکه چند دور روی موارد بالا تپینگ انجام دادیم رسیدیم به یک خاطره در دوران کودکی که مراجع عزیز ما به همراه چند تا از خواهرزاده ها مشغول خاله بازی هستن و میبینه که اونها دارن با اسباب بازی ها شون بازی میکنن و خودش اسباب بازی نداره و همین باعث شده که دچار حس حقارت و بی ارزشی بشه داره و بهشون حسادت میکنه

و از اون زمان تا حالا هر زمان که کسی چیزی داشته باشه این احساسات تو وجودش اوج میگیره و دلش میخواد ی اتفاقی بیفته که اون ها هم اون چیزهایی که دارن رو نداشته باشن و گاها پیش اومده که اطرافیانش داشته هایی که این مراجع ما بهش حسادت میکرده رو به شکل بدی از دست دادن و در نتیجه علاوه بر احساس حسادت ، بی ارزشی و حقارت ، احساس گناه هم داره.

در ادامه وقتی روی تک تک احساسات منفی ضربه زدیم و بار احساسی منفی رو خنثی کردیم، از شدت احساسات بدی که توی وجودش بود کاسته شد و تصمیم گرفت که این احساس رو مدیریت کنه تا دیگه به خودش و دیگران اسیب نرسونه و تصمیماتی که بعد از انجام تپینگ گرفته میشه تصماتی ارزشمند هستند که قابلیت اجرایی دارن . شما هم اگه چنین احساسی داری میتونی به کمک تکنیک ای اف تی و ذهن اگاهی متعادلش کنی و از داشتنش لذت ببری .

برای اشنایی بیشتر با تکنیک ای اف تی به پیج ما در اینستاگرام به ادرس KHORSHIDI.EFT مراجعه کنید و با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *