تکنیک ای اف تی و ترس های مرضی (فوبیا)

درسته که ترس ی احساس منفی به حساب میاد ولی تو زندگی ما نقش اساسی ایفا میکنه؛ چون این ترسه که باعث میشه تو خیابون خلاف جهت بقیه حرکت نکنیم، از بلندی نپریم، دستمون توی قابلمه داغ نزاریم و … پس اگه ترس نبود نسل بشر تا حالا منقرض میشد و دیگه اثری از من و تو روی کره خاکی هم نبود.

ترس در حالت طبیعی باعث میشه که ما از خودمون مراقبت کنیم اما اگه همین ترس از حلت طبیعی خارج بشه زندگی ادم مختل میشه.

 

  فوبیا یا ترس های مرضی، ترس بسیار شدیدیه که فرد نسبت به چیزی، کسی یا موقعیتی تجربه میکنه، جزو اختلاات شایع روانی به حساب میان و ثابت و پایدار هستند. مثلا کسانی که از گربه میترسن و با دیدنش شروع به جیغ و فرار میکنن، کسانی که از سوسک میترسن و وقتی سوسک میبینن پا به فرار میزارن یا گریه میکنن.

سوالی که باید از خودمون بپرسیم اینه که ایا جیغ زدن موقع دیدن گربه طبیعی یا غیرطبیعی ؟ ایا گریه کردن موقع دیدن سوسک طبیعی یا غیرطبیعی؟ اگه طبیعی باشه نباید زندگیتون رو مختل کنه اما اگه باعث ایجاد اختلال تو زندگیتون میشه صددرصد غیرطبیعیه.

 

تحقیقات نشون میده که حدود ده درصد مردم از يك يا چند ترس مرضي رنج مي برند و این ترس ها محدودیت های خیلی زیادی براشون ایجاد میکنند و زندگیشون از روال عادی خارج میشه.

تکنیک ای اف تی این قابلیت رو داره که بخش مرضی ترس رو از بین ببره و قسمت احتیاط و یا نگرانی معمولی رو باقی بگذاره و کسانیکه که به کمک تکنیک ای اف تی از دست ترس مرضی خلاص میشن در موقعیت های ترسناک نسبت به بقیه ترس کمتری از خودشون نشون میدن و شجاع تر میشن .

 

نکته قابل توجه : فرقي ندارد كه ترس مرضي شما چقدر شديد است يا چند سال درگیرش بودید شما میتونید به کمک این تکنیک در بازه زمانی خیلی کمتر نسبت به اونچه که فکر میکنید از دستش خلاص بشید .

یادمه یکی از بچه های دوره کوچینگ شخصی که ترس از پل عابر پیاده داشت و تنها با یک جلسه کار کردن روی این مسیله از دست این ترس مرضی خلاص شد، یا یکی دیگه از بچه ها که همیشه از حضور در مکان های بسته واهمه داشت و از 10 سالگی تا 40 سالگی درگیرش بود تنها با دو جلسه کار کردن روی این ترس و رها کردن احساسات منفی تونسته بود تو ی سالن خیلی بزرگ و بسته حضور پیدا کنه اونم انتهای سالن و انقدر این مسیله طبیعی اتفاق افتاده بود که اخر مراسم متوجه شده بود که کجا نشسته و چقدر حالش خوبه.

فوبیا انواع مختلفی داره که در ادامه به چند تا از مهمترین انها اشاره میکنیم :

  • ترس از نزدیک شدن به موجود زنده : ترس از سگ ، ترس از گربه ، ترس از مارمولک و …
  • ترس از قرار گرفتن در مکان های بسته : ترس از اسانسور ، ترس از هواپیما و …
  • ترس از حشرات
  • ترس از رانندگی
  • ترس از بیماری
  • ترس از اب
  • ترس از خون
  • ترس از اب

تو بیشتر موارد فوبیا در دوران کودکی بین 7 تا 11 سال بروز میده البته امکان بروزش در هر سنی وجود داره و عوامل بسیار متعددی میتونه باعث ایجاد فوبیا در شخص بشه مثلا : تجربه یک حادثه وحشتناکحمله یک سگ به فرد یا دیدن یک صحنه وحشناک در تلویزیون یا مشاهده یک صحنه تصادف و … میتونه باعث ایجاد فوبیا در شخص بشه .

از اونجایی که عامل تمامي احساسات ناخوشايند ، اختلال در سيستم انرژي بدن است پس شما میتونید به کمک تکنیک ای اف تی و خنثی کردن احساسات ناخوشایند گیر افتاده یکبار برای همیشه این مسیله و مشکل رو حل کنید.

روی نقطه کاراته ضربه میزنیم:

با وجود اینکه از این موجود زنده خیلی میترسم و این ترس همه زندگیم رو مختل کرده اما خودم رو دوست دارم و میپذریم

با وجود اینکه در برابر این موجود زنده احساس عجز و ناتوانی میکنم و همین خیلی منو ازار میده اما خودم رو دوست دارم و میپذیرم

با وجود اینکه خودم میدونم این ترس غیر منطقی ولی هیچ کاری نمیتونم بکنم اما خودم رو دوست دارم و میپذیرم

فرق سر: از این موجود زنده میترسم

ابتدای ابرو: این ترس خیلی شدید و مرضی

انتهای ابرو: این ترس ازار دهنده

زیر چشم: این ترسی که همه زندگیم رو مختل کرده

زیر بینی: این ترس شدیدی که خیلی ازارم میده

زیر لب: خیلی دوست دارم این ترس تموم بشه

ترقوه: نمیدونم چرا اینجوری میشم

زیر بغل: نمیدونم علتش چیه

چندین دور بر روی نقاط ضربه بزنید

نکاتی که باید موقع ضربه زدن بهش توجه کنید:

  • در حین ضربه زدن حواستون به ذهنتون باشه و هر خاطره ای که یادتون میاد یادداشت و روش ای اف تی کنید تا پاکسازی بشن
  • انقدر به این ضربه زدن ها ادامه بدید تا دیگه ترسی تو وجودتون حس نکنید
  • انقدر ادامه بدید تا دیگه خاطره ای به ذهنتون خطور نکنه

اگه شما هم دوست دارید تا این تکنیک جادویی رو یاد بگیرید و برای حل هر مسیله ای ازش استفاده کنید میتونید در دوره رهایی از مشکلات با ای اف تی شرکت کنید و این تکنیک خارق العاده رو حرفه ای یاد بگیرید.

برای دیدن پست ها و یادگیری مطالب بیشتر به پیج ما در اینستاگرام به ادرس khorshidi.eft مراجعه و ما رو همراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *