مشکلات تکنیک ای اف تی

از جمله  مهمترین مشکلاتی که بر سر راه کاربران تکنیک ای اف تی وجود داره اینه که نمیدونن دقیقا باید روی چه مسیله ای و چطوری کار کنن؟ اکثر افرادی که با هاشون مواجه شدم از این تکنیک برای حل مسائل به صورت کلی استفاده میکنن و همین باعث میشه که نتیجه دلخواه رو به دست نیارن و در نهایت ناامید بشن و از ادامه راه دست بکشن. در ادامه با همدیگه دو تا کیس واقعی رو مورد بررسی قرار میدیم :

کیس اول) مراجع عزیزی میگه خانم شفیعی من الان چند ماهه دارم روی عزت نفسم کار میکنم اما هیچ نتیجه ای به دست نیاوردم. ازش میپرسم روی چه موضوعی تپینگ انجام میدید؟ جواب: عزت نفسم دیگه، هر روز چندین بار روی نقطه کاراته ضربه میزنم و با خودم تکرار میکنم:

  • با وجود اینکه عزت نفس ندارم اما خودم رو دوست دارم و میپذیرم و در ادامه روی نقاط ضربه میزنم و با خودم تکرار میکنم ؛ من عزت نفس ندارم ، من عزت نفس ندارم و ….

کیس دوم) )  مراجع دیگه ای میگه خانم شفیعی من با همسرم مشکل دارم و مدام دارم روی این مسیله کار میکنم اما اصلا نتیجه نگرفتم.

  • با وجود اینکه با همسرم مشکل دارم اما خودم رو دوست دارم و میپذیرم و در ادامه روی نقاط ضربه میزنم و با خودم تکرار میکنم ؛ من با همسرم مشکل دارم  ، من با همسرم مشکل دارم  و ….

هر دو تا مراجعی که در موردشون صحبت کردیم روی مشکلشون به صورت کلی تپینگ انجام دادن و برای هر کاربری که از تکنیک ای اف تی استفاده میکنه دانستن این نکته ضرورت داره که: پاکسازی مشکلات در حالت کلی به زمان بیشتری نیاز داره و برای کسی که داره با مسایل و مشکلات دست و پنجه نرم میکنه یک روز هم یک روز به حساب میاد، بهتره مسائل و مشکلات به بخش های کوچکتری تقسیم کنیم و بخش های کوچکتر هم تا جایی که امکان داره به بخش های کوچکتر تقسیم بشن. سپس به کمک دستورالعمل ای اف تی روی هر کدوم از زیر بخش ها به صورت جداگانه تپینگ انجام بدیم و شدت هر ترس ،درد ، خاطره و … رو به صفر برسونيم تا یکبار برای همیشه آنها از لیست محدوديت هاي ذهنی مون حذف میکنیم. با تقسیم مشکلات به بخش های کوچکتر، تو بازه زمانی کمتری به نتیجه بهتری دست پیدا میکنیم و نه تنها ناامید نمیشیم بلکه امیدوار هم میشیم و با قدرت بیشتری به مسیرمون ادامه میدید.

روش درست برای حل مسیله کیس موردی اول(عزت نفس):

مسیله عزت نفس رو به بخش های کوچکتری تقسیم میکنیم:

  • من توانایی صحبت کردن در جمع رو ندارم
  • من دوست داشتنی نیستم
  • من هیچ کاری از دستم بر نمیاد
  • من همه کارهام رو نصفه و نیمه ول میکنیم
  • و ….

شما هم میتونید برای هر کدوم از مواردی که گفته شد 5 تا خاطره یادداشت کنید و به روش خنثی کردن خاطره، آنها رو پاکسازی و عزت نفستون رو ارتقا بدید .

روش درست برای حل مسیله کیس موردی دوم (مشکلات با همسر):

مشکلاتی که با همسرش تجربه کرده رو به بخش های مختلف تقسیم کردیم

  • با همدیگه نمی تونیم دو کلمه صحبت کنیم دعوا میشه
  • هیچ جوره نمی تونم تحملش کنم
  • بین من و خانواده اش همیشه طرف خانواده اش رو میگیره
  • اصلا به من توجه نمیکنه
  • و …

برای هر کدوم از موارد بالا خاطراتی که به ذهنتون خطور میکنه رو یاداشت و سپس به روش خنثی کردن خاطره، آنها رو پاکسازی کنید.

یکی از راحت ترین روش ها برای خنثی کردن خاطره به کمک تکنیک ای اف تی اینه که برید جلوی اینه بشینید و خاطره رو با خودتون تکرار کنید و ضربه بزنید و هر جای خاطره احساس کردید خیلی ناراحت شدید و احساسات منفی تون زیاد شده همون جای خاطره دقیقا جایی که بار احساس منفی خاطره زیاده، این بخش از خاطره که احساس منفی زیادی توش گیر افتاده رو استخراج کنید و با خودتون تکرار کنید و ضربه بزنید. انقدر ادامه بدید که دیگه هیچ حس بدی به خاطره نداشته باشید و گفتگوی ذهنی منفی شما به گفتگوی ذهنی مثبت تبدیل میشه. زمانیکه گفتگوی ذهنی شما مثبت شده باشه یعنی اینکه شدت احساسات منفی به صفر رسیده و مطمئنا اتفاقات خوبی در دنیای بیرن تجربه خواهید کرد.

برای آشنایی بیشتر با تکنیک ای اف تی میتونید به پیج ما در اینستاگرام به آدرس khorshidi.eft مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *