پاکسازی احساسات منفی و تکیک ای اف تی

هر ادمی که تو این کره خاکی زندگی میکنه برای اینکه بتونه زندگی دلخواهش رو بسازه باید توانایی شناخت احساسات خودش رو داشته باشه.

ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که مگه زندگی ما رو باورهای ما نمیسازه ؟پس چرا باید احساساتمون رو بشناسیم؟ نکته مهم و قابل توجه اینه که هر روز هزاران هزار فکر به ذهنمون خطور میکنه و امکان شناسایی همه افکار برای ما وجود نداره اما از اونجایی که احساسات ما از افکار ما نشات میگیره، با شناسایی احساسات میتونیم به افکارمون (یا همون باورها)دسترسی پیدا کنیم و به همین دلیله که شناسایی احساسات خیلی اهمیت داره.

احساسات در یک دسته بندی کلی به دو دسته احساسات مثبت و منفی تقسیم میشن: احساسات خوب (مثبت) و بد (منفی).

  • احساسات خوب مثل شادی، شور و شوق، شعف، خوشحالی، شکرگزاری و …
  • احساسات بد مثل غم و ناراحتی، ترس و نگرانی، تنفر و …

برای شناخت احساسات خیلی به خودتون سخت نگیرید همینکه بتونیم احساسات خوب رو از احساسات بد تشخیص بدیم کفایت میکنه . یعنی تنها کافیه بدونید که تو این لحظه حستون خوبه یا بد ؟ خوشحال هستید یا ناراحت، آروم هستید یا عصبانی ، عاشق هستید یا متنفر و …

اگه این لحظه خوشحال هستید یعنی افکاری توی سرتون دارید که در شما حس خوشحالی ایجاد کرده.

اگه این لحظه ناراحت هستید یعنی افکاری توی سرتون دارید که در شما حس ناراحتی ایجاد کرده.

اگه این لحظه خشمگین هستید یعنی افکاری توی سرتون دارید که در شما حس خشم ایجاد کرده.

مدیریت احساسات

بعد از اینکه احساساتمون رو شناسایی و دسته بندی کردیم به احساسات مثبت کاری نداریم اما برای تغییر احساسات منفی اقدام میکنیم. برای تغییر احساسات منفی :

  • در مرحله اول لیستی از احساسات تهیه کنید .
  • در مرحله دوم از روی لیست بخونید و به کمک تکنیک ای اف تی بر روی نقاط ضربه بزنید.

انجام همزمان این دو مرحله کمک میکنه تا احساسات منفی از روی کانال ها انرژی پاکسازی و در نتیجه افکاری که منجر به این احساسات میشدن هم از ذهنمون پاک بشن. هر چقدر افکار منفی بیشتری رو از ذهنمون پاکسازی کنیم تغییرات مثبت بیشتری تو زندگیمون میتونیم ایجاد کنیم.   

مثال عینی: هر وقت که تصمیم به درس خوندن میگیرم هزار تا کار برام پیش میاد و نمیتونم درس بخونم.  از کی داره درس خوندن من به تعویق می افته دیگه از دست خودم و این شرایط خسته شدم ، واقع نمیدونم چیکار کنم ؟

  • لیست احساسات: حس خستگی ، غم و ناراحتی ، کلافگی ، بلاتکیفی

  • انجام ضربات:

فرق سر: این حس غم و ناراحتی

ابتدای ابرو: این حس خستگی

انتهای ابرو: این حس کلافگی

زیر چشم: این حس بلاتکلیفی

زیر بینی: همه این احساسات منفی

زیر لب: دوست دارم پاکسازی بشن

ترقوه: دوست دارم درس بخونم

زیر بغل: دوست دارم عالی درس بخونم

چندین و چند دور از روی احساسات بخونید و ضربه بزنید؛ انقدر به این کار ادامه بدید تا دیگه احساس بدی توی وجودتون نباشه، هر وقت به این مرحله رسیدید قطعا احساسات و افکار منفی که تو وجودتون نسبت به انجام اون کار داشتید پاکسازی شدن.

شما به همین راحتی میتونید احساسات منفی که تو وجودتون انباشه شده و مانع رشد و پیشرفت شما هستند رو پاکسازی و همیشه رو به جلو باشید. برای شرکت در کارگاه مدیریت احساسات میتونید به پیج ما در اینستاگرام به ادرس khorshidi.eft و یا به شماره 09360615176 در واتساپ پیام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *