تکنیک ای اف تی چیست؟

تکنیک رهایی عاطفی یا تکنیک رهایی احساسات که به اختصار “ای اف تی” (EFT) گفته میشود و مخفف عبارت Emotional Freedom Techniqe است. تکنیک “ای اف تی” ترکیبی از علوم طب سوزنی و روانکاوی است که نوعی درمان جایگزین برای دردهای جسمانی و احساسی به شمار میرود.

طب سوزنی یا سوزن درمانی از مهمترین شاخه های طب سنتی چین میباشد که با فروکردن سوزن‌های بسیار نازکی را برای تسکین درد یا درمان بیماری به نقاط خاصی از بدن که گذرگاه‌های انرژی نام دارند، فرو میکند. از نظر طب سوزنی این نقاط خاص بر روی مسیرهای خاصی از بدن با نام مریدین واقع شده اند که انرژی حیات که در زبان چینی به آن “چی” گفته می‌شود در آن‌ها جریان دارند. به عقیده طب سوزنی زمانیکه ذهن درگیر یک مسئله یا مشکل شود، انرژی حیات در کانال های انرژی با اختلال مواجه میشوند و این اختلال سبب بروز تمام بیماری ها چه جسمی و چه روحی خواهد شد. در نتیجه با سوزن زدن به نقاط خاصی از بدن که در مسیر کانال های انرژی قرار دارند باعث تحریک و جریان انرژی شده و تعادل را به انرژی حیات باز میگردانند، در ای اف تی به جای سوزن از انگشتان دست استفاده میشود.

علم روانکاوی هم بر این اصل بنا شده است که تمام انسان ها دارای افکار، احساسات، خواسته ها و خاطرات نا خودآگاه هستند. تمام چیزهایی که در زندگی ما وجود دارند به دلیل احساساتی است که در درون تجربه میکنیم و احساسات ما از افکار ما و افکار ما از خاطرات ناخوداگاه ما نشات میگیرند.

روش کار در “ای اف تی” به این صورت میباشد که بر روی احساسات منفی همچون ترس، نگرانی، خاطرات ناگوار و مشکلات جسمی و ذهنی متمرکز میشوند و سپس ضربات آرام انگشتان دست بر روی نقاط خاصی از بدن که از مسیر کانال های انرژی میگذرند سبب رهایی انرژی های گیر افتاده در کانال های انرژی خواهد شد و در نتیجه انرژی حیات در این کانال ها متعادل میشود و سلامتی فرد بازمیگردد.

اسامی مختلف تکنیک ای اف تی در ایران

  • طب سوزنی بدون سوزن
  • ضربه تراپی
  • ضربه درمانی
  • راه حل ضربه ای
  • تپینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *