تکنیک ای اف تی، راحت ترین راه برای افزایش عزت نفس

عزت نفس چیست؟

باور و اعتقادی است که فرد، درباره ارزش و اهمیت خود دارد. پایه و اساس موفقیت در هر فردی عزت نفس اوست و این موضوع به تنهایی با تمام عوامل موفقیت برابری میکند. هر چه عزت نفس در وجود یک فرد بیشتر باشد مسائل و مشکلات کمتر و هر چه عزت نفس در یک فرد کمتر باشد مسائل و مشکلات در زندگی او بیشتر خواهد بود.

در این مقاله به شما یاد می دهیم چگونه به کمک ای اف تی عواملی که اجازه نمیدهند عزت نفس شما افزایش یابد را پیدا کنید و به کمک همین تکنیک موانع را رفع کنید.

ممکن است تا کنون راهکارهای متفاوتی را برای افزایش عزت نفس دنبال کرده باشید، اما نتیجه قابل توجهی به دست نیاورده باشید.  و مطمئنا جملاتی از این دست که با خودتان مهربان باشید، با انسان های مثبت رفت و آمد داشته باشید، به خودتان توجه کنید و … را بسیار شنیده­اید.

اما مسئله اصلی که هر فردی با آن موجه میشود این است:

میخواهم با خودم مهربان باشم اما نمیتوانم؛ دوست دارم با انسان های مثبت رفت و آمد داشته باشم اما انسان های دور و برم همه منفی هستند؛ می خواهم خودم را دوست داشته باشم اما نمیتوانم ؛ دوست دارم همه توجهم به سمت دیگران نباشد اما نمی توانم این توجه را بردارم ؛ و مسائلی از این دست.

پس آنچه اهمیت دارد این است که در ابتدا بتوانیم عواملی که مانع افزایش عزت نفس میشوند را پیدا کنیم و سپس آنها را رفع کنیم.

نگران شناسایی عوامل و یا حل عوامل شناسایی شده نباشید، هر دو مورد فوق به کمک تکنیک ای اف تی قابل انجام است و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این تکنیک سریع و قدرتمند را بیاموزید و به کارببرید.

در ادامه یک مثال را با هم ببینیم :کسی که عزت نفس بالایی دارد خودش را همینگونه که هست با تمام نقاط ضعف و قوتی که دارد دوست دارد و می پذیرد و برای رفع نقاط ضعف تلاش میکند. پس از شما میخوام به این سوال زیر جواب دهید؟

 چرا خودتان را دوست ندارید؟ و ممکن است با جواب هایی به شرح زیر مواجه شوید :

چون همسرم با من بدرفتاری میکند.

چون پسرم به من احترام نمیگذارد و با من بد صحبت میکند.

چون یک کار را نمیتوانم درست و حسابی انجام دهم.

و …

به خاطر داشته باشید

دلایلی که برای دوست نداشتن خودتان عنوان میکنید همان موانعی هستند که اجازه نمیدهند عزت نفس شما افزایش یابد و از زندگی خود لذت ببرید و این را نیز بدانید که شما با شناسایی این موانع شما یک گام در جهت افزایش عزت نفس خود برداشته اید.

در مرحله بعد از شناسایی موانع، باید روی تک تک آنها همانطور که در مقاله دستورالعمل ای اف تی گفته شده ، تپینگ انجام دهید و این کار را ا جایی که دیگر به آن هیچ حس بدی نداشه باشید ادامه دهد.

هر چه میزان احساس منفی که نسبت به خودتان دارید کاهش یابد ، عزت نفس شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 اگر دوست دارید به صورت اساسی بر روی عزت نفس خود کار کنید میتواند در دوره ای اف تی رابطه و عزت نفس و یا دوره کوچینگ شخصی شرکت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره با شماره زیر در تماس باشید

0919-533-8737

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *