رهایی از خواب های آشفته و کابوس با تکنیک ای اف تی

همه ما حداقل یک بار خواب دیدیم و خیلی هم دوست داریم بدونیم که تعبیر خواب ما چی میشه؟ بدمون هم نمیاد که تعبیرش رسیدن ما به خواسته ها و ارزوهایی باشه که توی سرمون داریم. اما بیشتر وقت ها تعبیرهایی که می شنویم نه تنها ما رو به ارزوهامون نمیرسونه، بلکه دورتر هم میکنه و کلی ترس و نگرانی و احساسات منفی دیگه میندازه به جون ما .

یکی از سوالاتی که خیلی زیاد ازم پرسیده میشه اینه که خانم شفیعی من  کابوس یا خواب بد خیلی خواب بد زیاد میبینم چیکار کنم؟ برای همین تصمیم گرفتم تو این مقاله بهتون راهکارهایی بدم که یکبار برای همیشه از دست این کابوس و خواب های بد راحت بشید.

نکته اول:

خواب های ما از افکار روزانه ما نشات میگیره و ما به کمک خواب هایی که هر شخصی می بینیه، میتونیم از وضعیت روانی و حالات روحی که درش قرار داره سر در بیاریم.  زمانیکه شخص تحت تاثیر فشارهای روانی خیلی زیادی قرار میگیره یکی از تغییراتی که ممکنه براش رخ بده تغییر در خواب ها و کابوس هایی که میبینه. به عنوان مثال یادمه ی زمانی اونقدر خواب های بد و اشفته میدیدم که دیگه وقتی برای خوابیدن نداشتم و صبح که از خواب بیدار میشدم خسته تر و کوفته تر از شب قبل بودم، اما این روزها که پرونده های باز ذهنم بسته شده و ارامش تو ذهنم حاکم شده ، دیگه از اون خواب های اشفته و دردناک خبری نیست.

اگه ی خواب رو به صورت تکراری می بینید مطمئن باشید که اون خواب داره به یک موضوع خیلی مهم در ناخوداگاهتون اشاره میکنه و شما با پاکسازی اون خواب یکبار برای همیشه از دست اون خواب و علت اون خواب راحت میشید. یکی از مراجعین دوره کوچینگ شخصی خانمی بودن که اکثر خاطراتی که به ذهنشون خطور میکرد از طریق خواب هایی بود که میدیدن و ما با پاکسازی خواب هایی که میدیدن به ریشه مشکلات مهم زندگیشون دست پیدا میکردیم.

تمرین اول : پس زمانیکه خواب های بد یا کابوس دیدید، سوال های که ادامه ازتون پرسیده میشه رو از خودتون بپرسید و بهش جواب بدید:

  • روز قبل و یا چند روز قبل تر به چی فکر میکردم؟
  • روز قبل و یا چند روز قبل تر چه اتفاق هایی رخ داده براتون؟
  • روز قبل و یا چند روز قبل تر در مورد چه چیزهایی بیشتر شنیدید و دیدید؟
  • و سوالاتی از این قبیل

پاسخ هایی که به این سوالات داده میشه، کمک میکنه تا علت اینکه خواب های اشفته و کابوس هایی که میبینید رو پیدا کنید و در ادامه بهتون یاد میدم که چطور آنها رو پاکسازی کنید.

نکته دوم :

تمام احساسات منفی که تو خواب یا بعد از بیداری تجربه کردید رو یادداشت کنید و در حالیکه بر روی نقاط ضربه می زنید با خودتون تکرار کنید. رها کردن احساسات منفی به پیدا کردن ریشه این خواب یا کابوسی که میبینید ، کمک میکنه و یکبار برای همیشه از دست اون خواب ، کابوس و ریشه اش راحت میشید.

تمرین دوم (تپینگ):

فرق سر: همش دارم خواب های اشفته میبینم

ابتدای ابرو: دیگه تو خواب هم ارامش ندارم

انتهای ابرو: همش ترس دارم

زیر چشم : میگم نکنه اتفاق بدی بیفته

زیر بینی: استرس همه وجودم رو پر میکنه

زیر لب: با خودم میگم

ترقوه: اگه اتفاق بدی بیفته چی ؟

زیر بغل: اگه تعبیرش بد باشه چی؟

فرق سر: ی وقت هایی حتی جرات نمیکنم برم ببینم تعبیرش چیه

ابتدای ابرو: همه احساسات بدی که تجربه کردم رو رها میکنم

انتهای ابرو: دوست دار علتش رو پیدا کنم

زیر چشم: دوست دارم از دستشون رها بشم

زیر بینی: دوست دارم بتونم درست و حسابی بخوابم

ترقوه: اگه این کابوس ها تموم بشن چی میشه ؟

زیر بغل: اگه برای همیشه از دستشون راحت بشم چی میشه؟

تمرین تپینگ رو حداقل 3 دور و تا زمانیکه احساسات منفی شما خنثی بشن ادامه بدید و در ادامه روی پاسخ هایی که به سوالات تمرین اول دادید هم ای اف تی کنید. بدون شک شما با استفاده از تکنیک ای اف تی میتونید یک بار برای همیشه از دست خواب های آشفته و کابوس هایی که می بینید رها بشید و تنها کاری که باید انجام بدید اینه که این تکنیک رو به صورت اصولی و حرفه ای یاد بگیرید و به کا ببرید . برای اشنایی بیشتر با تکنیک ای اف تی میتونید به پیج ما در اینستاگرام به ادرس KHORSHIDI.EFT مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *