کاربرد تکنیک ای اف تی برای پیشگیری از خودکشی

در این مقاله سعی داریم به بررسی عوامل موثر بر خودکشی بپردازیم و از تکنیک ای اف تی برای پیشگری از خودکشی استفاده کنیم. 10 سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی نامگذاری شده است و هدف از این نامگذاری افزایش آگاهی عمومی نسبت به خودکشی جهت پیشگیری از آن میباشد.

پیشگیری بهتر از درمان است، تنها یک شعار نیست و برگرفته از تحقیقاتی است که آقای مارتین سلیگمن بر روی پشیگیری انجام داده است و نتایج حاکی از آن بوده که موفقیت های بزرگ جامعه پزشکی، زمانی رخ داده اند که به پیشگری فکر کرده است نه درمان.

بررسی عوامل موثر بر خودکشی

اولین و مهمترین موضوع برای پیشگیری، شناسایی عوامل موثر بر وقوع آن مسئله و مشکل میباشد که خودکشی نیز از این امر مستثنی نیست. همین موضوع سبب شد تا جهت استفاده از تکنیک ای اف تی برای پیشگیری از خودکشی، عوامل موثر بر خودکشی را مورد بررسی قرار دهیم.

از مهمترین عوامل موثر بر خودکشی میتوان به افسردگی، عدم رضایت از زندگی، احساس ناامیدی، احساس تنهایی، عدم برخورد صحیح با مسائل عاطفی، مسائل اقتصادی،  مشکلات خانوادگی-زناشویی و… اشاره کرد.

تکنیک ای اف تی

تکنیک ای اف تی یا روش رهایی ذهن ابزاری جهانی برای شفا بخشی است و برای حل مسائل جسمانی،  احساسی و مشکلات عملکردی نتایج بسیار اثربخشی به بار می­آورد. بهترین و پایدارترین نتایج از تکنیک ای اف تی زمانی به دست میآید که مسائل احساسی مربوطه را شناسایی و برطرف نمائیم.

در این تکنیک سریع و قدرتمند، هر چه مسائل احساسی برطرف نشده بیشتری شناسایی و پاکسازی شود، آرامش و آسودگی بیشتری نصیب فرد خواهد شد. در نتیجه کارایی شخص بهبود پیدا میکند، روابط بین فردی شکوفا میشوند ، سلامت جسمانی و روانی فرد افزایش می یابد و …

با نگاهی اجمالی به عوامل موثر بر خودکشی که در بالا آورده شده است، ردپای عمیق احساسات منفی را به وضوح میتوان مشاهده کرد. با توجه به اثر بخشی این تکنیک برای رهایی از احساسات منفی برای پیشگیری از خودکشی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

هر چه بار احساسات منفی بیشتری به کمک تکنیک ای اف تی در وجود فرد رها شود، فرد احساس بهتری نسبت به خودش، اطرافیان و زندگی پیدا خواهد کرد و در نتیحه افکاری که منتهی به خودکشی می شوند کم کم از وجودش خالی خواهند شد.

 نکته حائز اهمیت برای استفاده از این تکنیک، بیرون ریزی احساسات منفی است که در حین ضربه تراپی به اشکال متفاوتی در شخص خودش را نشان میدهد.  هر چه عمق و شدت احساسات منفی در یک فرد بیشتر باشد بیرون ریزی هایی که در فرد اتفاق می افتد بیشتر خواهد بود.

از آنجایی که شدت احساسات منفی در فردی که قصد خودکشی دارد بسیار زیاد میباشد، احتمال اینکه در حین تپینگ یا ضربه تراپی، بیرون ریزی های شدید تری را تجربه کند بیشتر خواهد بود. درنتیجه کمک گرفتن از یک کاربر حرفه ای ای اف تی برای مدیریت بیرون ریزی ها  امری لازم و ضروری است.

سخن آخر

جنس احساسات منفی در وجود فردی که خودکشی کرده است با شخصی که قصد خودکشی دارد و بقیه افراد یک جامعه هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و تفاوت در عمق و شدت احساسات منفی است. هر چه عمق و شدت احساست منفی همچون احساس یاس، ناامیدی و ناتوانی در وجود یک فرد بیشتر شود؛ امکان فکر کردن به خودکشی و مرتکب آن عمل شدن در فرد بیشتر و بیشتر خواهد شد.

لذا بهترین نتیجه برای پیشگیری از خودکشی زمانی اتفاق می افتد که هر یک از ما با استفاده از تکنیک ای اف تی به رهایی احساسات منفی در وجودمان بپردازیم.

استفاده از این تکنیک به تک تک شما عزیزان توصیه میشود، در دوره رهایی از مشکلات به کمک ای اف تی اصول و مبانی این تکنیک ارزشمند و نحوه استفاده از آن برای حل مسائل و مشکلات مختلف آموزش داده میشود. همچنین دوره کوچینگ شخصی به آن دسته از عزیزانی که به خودکشی نیز فکر میکنند توصیه میگردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره با شماره زیر در تماس باشید

0919-533-8737

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *